loading...

TIPS YANG SANGAT BERGUNA!!! 7 HARI MAKAN MADU DAN BAWANG PUTIH, ADA KEAJAIBAN YANG BERLAKU PADA TUBUH ANDA YANG SANGAT LUAR BIASA !!

loading...
TIPS YANG SANGAT BERGUNA!!! 7 HARI MAKAN MADU DAN BAWANG PUTIH, ADA KEAJAIBAN YANG BERLAKU PADA TUBUH ANDA YANG SANGAT LUAR BIASA !!!



Bawang putih adalah satu diantara sayur-sayuran yang paling menguntungkan dimuka bumi ini, serta sudah pasti dapat diketemukan disetiap dapur didunia. Terkecuali berikan rasa tertentu pada makanan, bawang juga begitu berguna pada kesihatan badan kita.

bawang-madu

Kebanyakan dari kita dalam mengosumsi bawang putih telah berbentuk olahan makanan, tetapi sesungguhnya, dalam keadaan masih mentah ternyata bawang putih begitu bagus untuk jadikan ubat alami. Walau demikian, rasa-rasanya yang begitu kuat seringkali beberapa orang menyukaiinya.

Menurut kajian, bawang putih sudah dapat dibuktikan berguna untuk tingkatkan kesihatan jatung, kurangkan desakan darah tinggi, cholesterol, hingga boleh mengelak berlakunya penyakit jantung koronari serta kegagalan buah pinggang. Diluar itu, bawang putih juga berkesan kurangkan kesan aterosklerosis. Jika kita konsumsi bawang putih dengan teratur, boleh mengurangkan tanda-tanda osteoarthristis, diabetes serta pembesaran prostat.

Bila kita menggabungkan bawang putih dengan halia, jadi keuntungan yang dihasilkan adalah tingkatkan system imunnitas dan tingkatkan kekuatan badan untuk menyingkirkan racun. Seperti yang dijelaskan terlebih dulu, makan bawah putih dalam keadaan mentah tambah lebih berguna dari pada dimasak kerana kini telah di masak, beberapa bahan yang aktif seperti allicin bakal hilang.

Terlebih bila kita mengambil bawang putih dengan ditambah madu, jadi rasa pedas yang tajam dari bawang putih bakal sedikit terkurangi, dan bakal jauh bertambah manfaatnya kerana karakter madu sendiri mempunyai pelbagai manfaat untuk kesihatan badan kita.

Langkah memupuk cukup simpel, yakni Cincang 2-3 ulas bawang putih, campur dengan satu sudu teh madu.

Mengambil sehari-hari, saat dapat sesuai. Tetapi dalam perut kosongpun tambah lebih berguna. Tentu, dalam satu minggu badan kita bakal terasa jauh tambah baik, sihat serta lebih kuat.
loading...