loading...

INGINKAN TANDAS SENTIASA BERSIH, BERBAU SEGAR DAN TETAP BERKILAT ?! INILAH CARA MUDAH DAN SELAMAT !! J0M SHARE TIPS NI..

loading...




        Kita semua akan bersetuju bahawa tidak ada yang nastier dari mengg0s0k tandas. Namun, bilik mandi bersih membuat seluruh rumah sihat kerana mempunyai bilik mandi anda bersih dan berbau segar adalah penting signifikan.

        pewangi

        Kabar besar adalah, anda b0leh membuat bilik mandi buatan sendiri cleaner anda yang mungkin menghilangkan semua kuman dan mikr00rganisma dan memberikan bau yang layak.

        Bahan-bahan yang diperlukan:

        160 gm Serbuk penaik@baking s0da
        60 ml jus lem0n
        1/2 sudu makan Cuka
        1 sudu makan Hidr0gen per0ksida (3%, dari farmasi)
        15-20 titis minyak wangi

        Cara membuatnya:

        Dalam mangkuk, meletakkan baking s0da dan tuangkan dalam jus lem0n.

        Kemudian, dalam mangkuk kecil, campuran hidr0gen per0ksida dan cuka. Menggabungkan kedua, dr0p untuk dr0p, ke dalam campuran baking p0wder. Akhirnya, tambah minyak wangi pilihan anda.
        Membuat bentuk setengah b0la menggunakan sudu dan meletakkan mereka di kertas r0ti kering. Jika anda ingin, anda juga b0leh menggunakan campuran air bahagian yang sama dan cuka ke tandas. Hal ini dapat menjaga tab pada kerana membentuk kerak yang sukar di sekitar mereka.

        Tips:

        Campuran ini perlu sekurang-kurangnya empat jam untuk mengeringkan, bagaimanapun, saya menyarankan bahawa anda hanya meninggalkannya sepanjang malam.  Menyimpannya dalam b0t0l kaca kedap udara berhampiran tandas anda ketika mereka benar-benar kering. - Geng Hangit
loading...