loading...

AKIBAT MENGIDAP PENYAKIT ANEH.....LELAKI INI MENGGERGAJI KAKINYA SENDIRI...YA ALLAH..!! NGERINYA....

loading...

Beijing: Se0rang lelaki di Hubei yang menghidap penyakit aneh bertindak menggergaji kaki kanannya menggunakan gergaji l0gam, pisau kecil dan penggaru yang dibungkus dengan tuala.
Menurut lap0ran terkini dalam Shijiazhuang News, Zheng Yanliang, 47, dari bandar B0ading dikenali sebagai lelaki perkasa di bandar terbabit.

Bagaimanapun, tahun lalu dia menghidap penyakit teruk di perutnya sebelum ia beralih ke kakinya. Kesakitan dialami sangat menyakitkan hingga dia tidak mampu untuk berdiri sebelum disahkan menghidap tr0mb0sis arteri di kedua-dua belah kakinya.
Ujian angi0gram menunjukkan semua arteri di kaki kanannya sudah tiada. D0kt0r memberitahu Zheng yang penyakit dihidapinya itu sangat jarang ditemui dan dia mungkin hanya dapat hidup tidak melebihi sebulan hingga menyebabkan isterinya menangis.

Sepanjang tiga bulan Zheng terpaksa menahan kesakitan yang amat sangat hingga dia hampir pengsan.

Dia juga sering menjerit sehingga jiran tetangga tidak dapat tidur pada waktu malam. Tidak tahan lagi dengan kesakitan yang ditanggungnya, beberapa hari berikutnya selepas isterinya masuk tidur, Zheng menggunakan pisau, gergaji l0gam serta penggaru yang dibalut dengan tuala dan mula mem0t0ng kakinya.

Kira-kira 20 minit kemudian isterinya yang terjaga dari tidur terkejut melihat kaki kanan suaminya sudah dip0t0ng 15 sentimeter dari paha. Gergaji l0gam yang digunakan juga patah dua. Bagaimanapun Zheng bernasib baik kerana tidak terdapat banyak darah ketika dia mem0t0ng kakinya itu ek0ran penyakit tr0mb0sis dihidapi. Walaupun dia tidak lagi mengalami kesakitan di sebelah kaki yang sudah dip0t0ng berkenaan, tetapi sakit di kaki kirinya pula kian buruk. Zheng kini meminta bantuan masyarakat sekeliling untuk mengumpul dana bagi memb0lehkan dia mendapatkan kaki palsu agar dia dapat meneruskan kehidupan dan menyara keluarganya.

SUMBER : BABAB.NET


loading...