loading...

Kuala Kedah : Pegawai Wanita Kakitangan Kerajaan Maut M0t0sikal Terbabas. 3 Anak KECIL Kini BERDUKA@#

loading...


ü  Ajal Selepas Habis Berpantang, Tiga Beradik Hilang Ibu

ü  Se0rang pegawai Imigresen yang baru habis pantang selepas bersalin, maut setelah m0t0sikalnya terlanggar se0rang pejalan kaki dalam kemalangan berhampiran Masjid Tel0k Kechai, Jalan Kuala Kedah, di sini tengah hari tadi.

ü  Ketua P0lis Daerah K0ta Setar, Asisten K0misi0ner M0hd R0zi Jidin berkata, kejadian berlaku jam 12.50 tengah hari tadi ketika mangsa, Siti Syuhada Ariffin, 32, yang menunggang m0t0sikal ke tempat kerjanya di Pejabat Imigresen UTC di sini, terlanggar se0rang pejalan kaki yang secara tiba-tiba melintas jalan.


ü  “Mangsa dalam perjalanan dari rumahnya di Kuala Kedah ke tempat kerja. Se0rang pejalan kaki telah melintas jalan secara tiba-tiba dari pembahagi jalan menyebabkan mangsa gagal mengelak lalu, merempuh pejalan kaki itu.

ü  “Akibat perlanggaran itu, mangsa tercampak ke dalam l0ngkang di kiri jalan dan meninggal dunia manakala pejalan kaki pula telah tercampak di atas jalan dan cedera parah di kepala.

ü  “Pejalan kaki itu, Md N0h Jus0h, 55, berasal dari Kuala Kedah, turut patah kaki kiri dan dihantar ke H0spital Sultanah Bahiyah untuk rawatan,” katanya.

ü  Sementara itu, rakan kepada suami mangsa, Jeffrey J0hari, 50, berkata dia menerima panggilan telef0n dari pejabat Imigresen memaklumkan kemalangan berkenaan pada jam 1.01 tengah hari, sebelum memaklumkan kepada suami mangsa, Sulhaimizan Samsuddin, 32.

ü  Jeffery yang bertugas bersama Sulhaimizan di Jabatan Penjara Al0r Setar berkata, ketika panggilan itu diterima, suami mangsa baharu sahaja hendak memulakan shif kerjanya pada jam 2 petang.

ü  “Kami kemudian berkejar ke l0kasi kemalangan. Apabila sampai kami lihat muka mangsa tersembam di atas jalan raya dengan kecederaan teruk pada mukanya.

ü  “Siti Syuhada sepatutnya mengambil ujian lesen memandu minggu ini,” katanya.

ü  Allahyarham meninggalkan tiga anak, berusia lima bulan hingga lima tahun.


ü  Jenazah Siti Syuhada dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Mukim Tawar, Baling. – Bernama
loading...